Sunday, January 31, 2010

cerita motivasi pengalaman student phd... ngeh ngeh , (disedut dari email hamba)



Assalamualaikum....
Wasap....wasap....Hamdah in the house.....Hihi.....Hepi2 sikit rrr mlm2 mcm ni...Dah dekat kul 3 pg ni.... mata aku masih segar bugar...anak2 dan suami dah tido....Rindu aku kat korang semua.....RINDU...UUUU...RINDU SERINDU-RINDUNYA.....
Malam ni aku bz tahap cicak kubin jer.....so....kesibukan tahap transformer akan kembali lagi nnt...
Aku skrg malam2 pun pergi lab. Balik petang jam 6, ambil anak....malam dalam pukul 11.15, pergi lagi...aku kena survive utk 3 thn +++, sepanjang pengajian aku.. Anak2 aku memang tido dlm keter lah jwbnya... Aku kesian kat hubby aku, balik tusyen jam 10.30, then makan kejap...then kami akan bergegas ke UM...perjalanan ambil masa 30minit...ambil reading dlm 40 minit, dekat kul 1 baru sampai rumah pula., pengorbanan yang cukup besar dlm perjuangan menuntut ilmu ni...aku sedih ni...Kadang2 aku stress dgn kerja2 aku, terpaksa lah dia menjadi pendengar setia...Aku doakan semoga Allah mudahkan perjalann aku.
KAt UM ni Ada Miah dan Zahian, sesekali kitaorg lunch sama2 dan bercerita hal masing2 serta cabaran n ujian hidup .Syukur ada mrk sbb aku memang x ramai kwn kat sini...
Bestnya, korang buat mini reunion, tapi aku x balik raya Cina ni...aku baru jer balik tengok mak aku... Kalau korang free2 g rrr ziarah mak aku...mesti dia hepi...tolong tengok2 kan bagi pihak aku...
Ida: Tadi aku g Myddin tapi x jumpa pun mun...Mun sokmo g bila Myddin? Awal bulan ker akhir bulan...sedap nama ahdanajiha tu....nama anak2 mun memang unik...Ida, aku tunggu mun sambung.Mari lah jale rumah aku lagi bawa ahda pulak, hari tu mun bawa aufa...
Anis Harnisah: Nis, kalau lah mun ada di alam maya ni...boleh ker aku dptkan no phone mun, dan alamat kedai opto mun tu. Aku di nasihatkan pakai photogrey. Aku nak tahu harga nya , hw much?
Anis Idayu: Nis, rupanya Denai Alam n NUsa SUbang x jauh... Abg ipar aku tu dah pindah Bukit Subang, minggu ni ajer dah 5,6 kali aku lalu depan Denai Alam tu...nnt lah aku buat visit ke rumah mun, Insya Allah.
Yani: Akhirnya awak dah habis belajar yer. So skrg dah jadi DR. WAN IRYANI, alhamdulillah...TAhniah... Saya di sini baru nak bermula....Maaf lah saya x tahu pasal rumah kat Puncak Alam sangat, dan x der pengalaman pasal maid2 ni, x dapat nak menolong.
Wana: Saya memang nak pergi sangat klinik gg awak tu, nk bw anak2 sekali, insya Allah, will ctc u later on.

1 comment: