Friday, January 8, 2010

Hari ini kan Jumaat


Hari Jumaat.

Azuan berpagi-pagi dengan motor baru ke kampus- aku yakin alasannya nak siapkan western blot sebelum solat jumaat itu ikhlas, bukan kerana ssemangat suzuki hitam dan topi keledar hitam..kalau pakai semua suit hitam maka jadilah azuan KESATRIA BAJA HITAM.

Aku pula, kalau tak kerana Azuan telepon nak kirim nasi kak wok, agak-agak lepas Jumaat baru sampai ke KK. Aku pandang bos, aku pandang katil saiz queen, aku pandang buku ridest digest Ah ben (gelaran manja aku kepada sweet life) tepi bantal, aku intai langit kelabu, ikut jendela dapur, terasa angin sepoi-sepoi bahasa err..bahasa angin maaf aku tak faham...ikut kata azuan di KK hujan renyai-renyai. Ohh... sayangnya aku nak meninggalkan bilik antik ni... aku tengok jam, pukul 10 lebih...

"Kalau payah sangat kerja lepas Jumaat, balik pukul 10 malam ni. esok sambung lagi."
"Bos...kalau kita gi lepas Jumaat kesian pulak azuan dah kirim nasik."
"Tolong panaskan enjin la kalau gitu..."
Dengan lembik (aku pandai bab buat-buat lembik tengkuk), aku capai kunci ...

Tak lama kemudian kami gerak.

Tak sampai lima minit aku bye bye bos dari tangga parking kereta, khaizel amilia zalzali dengan siti nurul syuhada terkedek-kedek masuk,..aku rasa mereka buat walkaton dari perumahan bandar baru masuk kampus sebab tu mereka tak besar besar. Makan nasik tak sempat masuk perut , zat nasik dah keciciran di tengah jalan. Oleh itu bodi mereka menten anggun.

Kring kring motorolaku berbunyi...Syuhada Hamidon ajak keluar, aku memang dah janji dengan dia dari semalam...jadi kami keluar, masa ni aku tak set up lab work lagi...baru usha usha jurnal. so, aku keluar dengan senang hati. Rezeki aku , si Ad belanja Ayamas. Sebelum tu banyak kedai dah kami nak masuk tapi kena tunggu lepas Jumaat...depa pun nak masuk syurga jugakkan. Di Ayamas tak mengapa, ada waitress... yang lelaki dah ke masjid. Bla bla bla kami borak...bab jumpa member lama aku tak pernah bosan...ni member kategori timeless.

Then...lepas ad antar aku balik semula aku melangkah keluar dari viva biru muda itu dengan sayu... huks sayu.... ye la... sekarang ni kiamat dah dekat tapi masing-masing semakin sibuk tak hingat... bila dah boleh jumpa kena la menghayati sikit.

Duduk kejap depan pc, dua remaja kecik-kecik tu dah nak berangkat balik, diorang lapar so nak menghala ke kedai kak wok, kalau kedai tu tutup aku rasa mereka buat shoping tingkap di zon ria sambil tunggu orang bukak gerai pasar malam. ha...Tak semena-mena ah ben sampai, minah ni kalut-kalut naik lab tung tang tung tang...ye ye aku ada teman . Aku pun apa lagi terus menapak ke lab.

Skarang ni rehat, sambil usha jurnal.. apa lagi blogging la.. ah ben la ni ajar aku blogging. nampak gayanya diari tahun ni aku tak payah beli mahal-mahal, cukup agaknya dengan buku latihan garis dua 80 muka surat.



3 comments:

  1. hahahha.... dari ben ke ah ben lah plak ....^^....
    ben affleck ke ben 10? :P

    haha... sweet life selalu mcm tu kan?...
    smpai letak barang.. terus kalut g lab..
    org lain sumer mesti tak sempat nak say hai!..
    :D

    ReplyDelete
  2. ayoo.... seksi mahh..
    itu ah ben...
    :P

    mesti singlet pagoda... hahaha

    ReplyDelete