Saturday, January 2, 2010

Pagi Sabtu yang comel

Hujan yang menyukakan hati... Badan penat namun Alhhamdulillah Gaban kuat untuk bekerja. Bila melihat alam mendung sekata, pukul 9 kelihatannya macam pukul 7 alangkah best kalau berehat-rehat bersama-sama mak dan bapak di rumah. Pekena kopi HPA dan nasik kerabu dalam suasana aman amatlah tenang. Diikuti dengan perbincangan isu-isu terkini bersama orang tua. Dah sekarang aku dengan rasminya tinggal bersama mak dan bapa, secara tidak langsung I rule the regulation, akulah yang kontrol isu.

Sebarang kutuk mengutuk, umpat dan keji sesama saudara tidaklah sesekali dibenarkan menguasai isu, telinga aku tidak mahu mendengarnya (dengan doa, biarlah telinga ini dijaga oleh Tuan yang mencipta dengan sebaik-baik jagaan lebih baik dari sekarang). Tidak membina ummah! Dan...kami laki bini bertanggungjawab mencipta keharmonian dan kebahagiaan. Iya! Dengan sedikit ubah suai...aku berjaya melaksanakan misi ini secara berperingkat.

Namun kerja di opis memanggil-manggil Gabanku. Pukul 10 aku siap bekerja. Bos pun kerja hari ni. Jadi kami sama-sama kerja. Aku pandang luar tingkap Biomed.Lab. Mendung kelabu. Badan letih mula jadi segar bila nampak banyak nak kena update. Aku on radio kuat-kuat, suara arwah ustaz Asri berkumandang kuat gila, kadang-kadang selit trax.fm. pasang aircond 16 C, sarung kot SV aku (kot aku kan hancur dalam letopan itu), diiringi lagu ala Jihad aku buat kerja dengan comelnya.

Sambil tu, bench dikemaskini..wahlaaa.... abis sampel aku ada menatang bubuk semua kena buang. Esok gayanya terpaksa pi pekan beli pegaga dan proses balik semula.

Sekarang 12 lebih, rehat dulu untuk lunching and of course intai blog. Sabtu ku ini harapnya comel sampai ke malam... perancangan lepas lunch:

1)Culture sampel klinik
2)Baca OD yang treat semalam dan malam tadi
3)Sonicate ekstrak
4)Kultur dalam 48 plate yang di bahagi 4 per plate untuk 2 x 96 well.

HARI SABTUKU SUNGGUH COMEL...

2 comments:

  1. GAMBATEI!!
    APER2 HAL INSYAALLAH I ADE ....^^....

    ReplyDelete
  2. buleh diharap ke..kahakakakah... i wakil u meeting dgn bos la.

    ReplyDelete