Sunday, January 17, 2010

Master by Research respon kepada interferon

Kejap tadi aku menghayati tulisan Darus inteferon di blog beliau...yang bertajuk Phd is permenant head demage. Bagi sesiapa yang tidak faham kehidupan 'budak2' macam kami silalah melawat ke blog beliau...

Tiba-tiba aku teringat Long sepupu aku yang jauh di UK nun... shout box dia di f'ster dekat setahun sebelum dia kawin dapat anak satu...adalah 'Phd is permenant head damage' JUGA.

Tahun ini baru aku tahu kegunaan Toto/Narita di bilik Siswazah dan water dispenser ni...esok 18hb; Innalillahiwaiina ilaihi raajiun... Kau tau Darus, SV aku mintak manuskrip sebagai birthday dia esok. Dan begitulah sebenarnya sejak hujung tahun lepas aku bersetinggan di bilik siswazah ni sebab aku sayang SV aku. Aku ingat aku nak bagi manuskrip aku cantik2 punya...7 hari seminggu tu aku kerja. Tapi apakan daya... tak ada result sehingga ke saat catatan ini ditaip. Seb baik Allah bagi ko Dayah Darus, seb baik gak Allah bagi aku bos. Ada tukang lap air mata...

Malam ni aku ingat aku nak baca talqin kat diri sendiri, sebab esok dah birhtday SV yet result still negative, sampel sempat hidup sikit, but then dimakan kulat pula. Bersiri-siri lagi antimikrob yang aku nak kena test, itu baru satu method, ada lagi 2 method//

Pagi ni aku tuang kerja sebab gastik/food poisoning/ angin, pukul 3 pagi lagi dah terjaga, tergolek atas katil sampai tengahari, (aku pun tak tau kenapa aku tak dapat mengenal pasti gulai basi malam tadi sehingga habis separuh pinggan baru notice, tambah dengan etok yang 2 hari dalam peti aku bantai sampai tinggal plastik)...tapi sejak pukul 8 malam aku dah ada kat sini, buat balik step lepas, dengan perut tak berapa nak kemas.

Master by research drive me to the bottom of kerak bumi...ini bukan mix mode, ini bukan full course, ini fully by research... tapi Darus... alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan, genggam bara api biar sampai jadi arang, alang-alang berair mata, biar sampai satu kontena. ikutkan hati aku ni...mau saja aku jadi suri rumah sepenuh masa, buat bisnes serai, ..n asistan bos urus kedai yang hidup segan, mati InsayAllah tak mati-mati ..

Esok..18 hb, hadiah xsiap kepada SV.... kena tahan hati jangan biar pecah bersepai.

anyway darus, pagi2 aku masih sempat mandi walau kadang2 hampir terlupa gosok gigi...

Hidup tahun ni, makan jurnal, minum jurnal, mandi jurnal, bangun jurnal, tidur jurnal... kerja labbing...

Oklah Darus, nak balik dah ni...ingat nak tunggu tapi rasa esok nak datang awal...pintu i tak kunci ..sapu je kad putih di dinding tu...akan zam zam allakazamm

















2 comments:

  1. aku tak baca talkin kot, bid'ah...wakakakakakakakakakakakakakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    gelak stress...hahaha

    ReplyDelete