Thursday, January 7, 2010

PMR vs...


Hari ni slow sikit, bukan tak bermakna gaban aku merajuk. Tapi sengaja beri laluan untuk bernafas. walaupun 18 hb dah dekat (ngeee)... anyway so far aku dah siap analisis data...

Huu, 2010 baru rasa macam belajar betul...seperti mengulang kembali sejarah PMR, aku malas nak cerita pasal SPM ...usahanya cam melepaskan batuk di bilik siswazah. Masa SPM la novel pertama aku siap. Cikgu Ratni dok tunjuk meiosis mitosis, aku kat meja hujung tekun tulis novel. Dari angle cikgu nun sebelah papan hitam, mesti cikgu kagum tengok anak murid dia yang berhemah ni terbongkok bongkok menulis di meja hujung makmal sains... kesian cikgu Ratni, pepehal makan nasi rumah cikgu time raya memang best.

PMR itu hari aku bantai study sampai 3 4 pagi, bertemankan radio kat ruang tamu. Anyway bab kemahiran hidup, aku angkat bendera putih. Sarung kotak maksu Yah aku jahit, kotak tu sendiri aku bodek Pok Mud tukang kebun (skandal Mc Sue) tolong oter... bab gergaji aku buat2 lembik tangan last2 sekali cikgu Mat yang masuk campur (skang ni cikgu Mat PK di skolah agama area buluh poh ye). Itu masa tingkatan 2, cikgu Mama ajar jahit baju, tak siap sampai skarang. may be mak aku dah buat kain buruk. Tapi bila Mama ajar masak...aku memang terer ah.. siap wei ikan sumbat aku.

Cikgu Mat ngan Mama ni aku sayang sungguh, walau cikgu ajar KH tapi masa stay back Nomi dan sorang geng ni untuk cover math ...cikgu yang temankan dan bagi tutorial matematik ,siap belanja tea beng. fuh PMR dalam kenangan...studi rumah nomi di beranda tingkat atas dengan kengkawannya...pas tu join study group dia di sekolah agama melor padang raja... hari lain plak dia join study grup aku di sekolah ??? di kota bharu... usaha penuh jihad la katakan. Tup..tup..bila dapat result BM dengan BA aku rabak. Nomi aku malas nak cerita... dia amek nama studi tu pun sebab maklong yang potpetpotpet barangkali...kalau tak studi pun, gitu gak rezat dia. Siap masuk suratkabar lagi minah tu. Time dia dapat MARA...aku nangis giler... bukan jeles ke hapa... dah hilang sorang geng lepak aku.

Nak dibanding-bandingkan...skarang walau kerah 7 hari seminggu, aku masih cukup tidur , 5 jam. Balik opis pukul 11, layan On the first beat sampai 12. (sempat weh).. habis lewat pukul 1 lebih dah jalan ke alam roh. PMR ari tu lagi dasyat...hmm... macamana ni gaban...belum sampai tahap tak tidur aku dah pancit siang-siang..."ahh.. skang kau lemah iman...tu sebab cepat sesak..." berdesing.



1 comment:

  1. time PMR baina pun pulun giler2
    kalo nak compare dgn SPM...
    keh keh keh....
    tido baper jam jehh...
    subjek KH and Sejarah lah
    paling tak suker....

    ReplyDelete