Friday, February 12, 2010

cerita pasal mini lab

Lepas bos solat Jumaat aku ke lab. Nak buat macamana aku sudah jatuh cinta.

Lepas asar aku naik lab, sambil 'polish' tempat buat kerja...terfikir bahawa alangkah bestnya kalau ada lab sendiri kat belakang rumah, boleh tidur makan situ. aku berangan makmal mini ku bertentang tepat dengan kandang lembu ayah. dari cermin tingkap boleh nampak pintu dapur.

Perlukah aku kontek Soros mintak funding untuk buat lab? atau jutawan AP Malaysia, atau pun Ku Faris.? -sila abaikan khayalan ku ini.

Pas tu aku switch on radio. Ke semua lab paras dua gelap kecuali tempat aku. Aku sorang. Then aku switch on BSC yang tak ada api... (dah la buat plate hampir separuh xjadi... )///plate yang menjadi, iaitu licin , tak ada buih dan tinggi agar tepat 4mm aku tilik dengan cukup lama. Tilikan berbentuk kekaguman.

Baru terasa buat lab ini satu seni. Aku mampu tak rasa lapar dalam tempoh di lab, sama macam aku melukis. (lepas tu toksah cakapla)...

Dan kerap juga aku sambung labwork dalam mimpi. Contohnya dari minggu lepas lagi aku nak ekstrak kompoun, (tapi tunggu turn guna soxlet)..malam tadi dr.rapeah masuk dalam mimpi tolong keringkan CA. Pelik CA dr.rapeah yang keringkan, walau kering tapi hijau dia fresh. Bila aku sentuh, fragile...kering gila. aku tanya doktor, dr keringkan macamana ni, waa hebat la... hijau x turun kale.. masa aku nak gi sentuh daun... aku tersadung bekas, banyak CA tumpah. ke 'clumsy'an aku turut terserlah dalam mimpi rupanya.

Banyak lagi la, kerja lab aku sambung dalam mimpi...

No comments:

Post a Comment