Friday, December 18, 2009

Otak kiri otak kanan

Sebetulnya aku boleh menulis menggunakan tangan kiri dan tangan kanan. Ini kelebihan sudah tentu. Teknikalnya ada kekurangan, contohnya pen cepat rosak. Jadi kena beli 2 batang pen , 1 untuk tangan kanan , 1 untuk tangan kiri.

Jadi bila ke dua-dua tangan dominan, ke dua-dua belah otak juga dominan, betul tak? otak kanan dan otak kiri. Senang cerita, selain pakar dalam bab angan-angan, fantasi Alice in Wonderland dan sebagainya seperti kira bicara, bolehlah dikatakan aku juga pakar dalam mengira dan analisis data. Bukan kah begitu? Akan tetapi ... huk huk huk... bila aku syok2 fokus nak analize data ka... nak kira hutang ka..nak buat statistik bajet 2010 ka... ada laa idea-idea nak buat cerita pasal 'pakcik kaki panjang versi malaysia' la, cerpen pasal Hang Jebat sesat masuk dalam mesin masa la..pertembungan idea ni menjadikan aku kadang-kadang naik confuse. sebab tu la orang balik ofis pukul 5 aku balik tang matahari masuk kandang...

No comments:

Post a Comment