Monday, December 28, 2009

Hari ini yang hangin


Aku siap solat subuh tadi ingat nak gi sekolah awal... kaw kaw ikut timing .sibuk gile sekarang ni. baru terima hidayah Allah la katakan. Lepas aku laki bini solat subuh masing-masing malas nak gerak. Suami capai Yasin dan maksurat (bab ibadat aku tak leh nak komplen berat-berat, ikut rekod aku kalah dengan dia buat masa skang ni). Lepas berdoa (dengan doa tambahan supaya dipermudahkan jalan pembelajaran aku, dan HP ku hidup dengan jayanya), jurnal ethnopharmacology terbaru 2009 aku capai, dengan sopan landing tawadduk dengan kain semayang siap sepasang merangkap selimut diiringi bantal busuk kiri kanan. Malas nak cerita menelaah jenis kategori apa. Bajet-bajet pukul 8 aku nak aktifkan diri untuk ke sekolah.

TIBA-tiba masalah datang...hadik haku bukak pintu soh babysit Muhammad plak, minah tu kena gi sekolah hari ni. ah sudah... lepas tu Sakinah pulak masuk... tung tang tung tang banyak minit dah berlalu. lepas adik sarapan, Sakinah pun membabaikan Muhammad dan umminya. Tengok Jam dah 8 lebih. HUUUU...pas tu aku dengar bonda aku sound ... bihun nak kena goreng... dan tulang nak kena disupkan dia. As usual, kami exchange tugas, Sakinah bonda take over n aku plk masuk dapur.

Anak taat... aku pun start goreng bihun putih dengan TAK IKHLAS. siap semua, bihun tak ikhlas tu RASA TAK SEDAP LANGSUNG. Terus beristighfar aku bertalu-lalu. Hati panas terpaksa sejukkan, dan bermeditasi supaya keikhlasan datang bertandang. LEPAS TU..aku supkan tulang dengan IKHLAS... Huuu SEDAP SEDAP.

Tak payah tunggu, aku santap tanpa perasaan. Then terus tekan punat turbo. sepuluh menet beres lengkap berunifom- ulang sarung baju yang tak payah gosok . Bos ku (aku memang respek gila) letak beg sekolah kat rang tamu. Masuk ketA.. kami drift. tengok jam kol 1o lebih. belek2 semua lengkap. sampai je area2 trafik light pasir tumbuh...baru aku ingat aku x berus gigi lagi...waa... macam kartun. Ikut perangai lama memang aku terbakar tapi semenjak jadi bini orang baik-baik ni aku berjaya ikut plan kaunselor sorang tu.

Hapa lagi, sebelum masuk opis aku berlarian la masuk mini market beli halagel seketul dengan Kiss me seputung. Aku terjah rest room area budak2 kot putih melepak...

1 comment:

  1. iyeerrkkkhhh ....O_o....
    mcm mana leh lupa gosok gigi????
    mandi tak? :P

    ReplyDelete