Tuesday, December 29, 2009

GERGASI GABAN

Hari ni aku tunggu ayam bangun jer.. agak2 ayam celik mata aku dah siap segala benda nak ke sekolah.

Kalau korang tengok SHAMAN KING, aku pun ada gak gergasi macam tu... tapi gergasi yang aku bela ni jelmaan GABAN. Bila time desperate gini, dia mula keluar ... MULA-MULA keluar asap dulu -sebagai intro.

Dah lama aku bela Gaban ni, masa sekolah dulu. Tapi beberapa tahun kebelakangan ni dia tak mo keluar. Mungkin Gaban bimbang aku termasuk kategori derhaka kalau dia keluar acap kali. Macam pagi ni...

Aku set 7.30 a.m memang nak kena blah dari kg. kubang tin jalan aril, United Kingdom. Dah siap semua dah... terima kasih ALLAH kerana menganugerahi Gaban kepadaku. Tiba2 bos kata dia tak sedap badan pulak. bonda plak soh bos gi beli gula lagi di kedai 24 jam... sebab bos tak sedap badan, maka beliau tak berupaya nak bersegera mematuhi arahan mentua beliau apatah lagi nak ikut time Gaban aku ni. Apa lagi... aku sukarela pi beli (dah aku siap awal.).. kayuh basikal macam m kumaresan (MACAM nak start berangin dah dalam jiwa aku).

Huh, siap semua sekali 7.45, agak2 nak mendidih dah jiwa aku ni ... sabar Gaban sabar... pujuk hati ku kepada Gaban...ya lah kalau Gaban keluar derhaka la aku kepada bos pagi ni... tahniah kepadaku kerana berjaya memujuk Gaban supaya bersabar. Masa dolu2, aku mmg strict bab2 timing dan date line berbanding sekarang (aku malas nak buat rigid timing skang ni -nanti Gaban makan hati aku).

Tapi bermula hari ni aku terpaksa mengeluarkan Gaban, Bos tekan jer break keta... aku cium pipi bos aku ucap bye bye , tiba-tiba bos jerit "Duit poket dah ada ke?!" ah... dah ada. ... meluru aku ke bilik, bangga lampu bilik dan makmal aku yang buka hari ni...hehehe..

aku stat lab pukul 8 wa cakap lu... tahniah GABAN. Gaban, bermula hari ini ... kita bekerjasama...

No comments:

Post a Comment