Tuesday, December 22, 2009

Hari ini di tempat kerja

Seorang kawan blogger bertanya apa nak buat selain menulis. Dalam kedasyatan tekanan memenuhi point KPI (Key Performence Index) aku masih sempat blogging. Apa nak dikata, inilah satu-satunya cara buat masa sekarang untuk menyelaraskan segalanyang berselingkuh dalam celah-celah otak seorang 'saintis yang tak berapa nak sains'.

Separuh hari berlalu, aku berjaya mencetak beberapa jurnal untuk dibaca, per-warm plate untuk kultur generasi ke -2 koloni e.coli. pre-warm plate untuk proses korban HP yang entah hidup entah mati. Dan aku juga berusaha buka enaerobic jar yang dah masuk tahap negatif, pressure tinggi melambung (sampai skang xberjaya bukak)...tak tahulah macamana aku nak bawak masuk kandang semua HP aku jap lagi.

Dan...lepas ini...terpaksa aku mengintai BSC di biomedic samada Zhi ning dah habis kerja2 dia ke belom. Baru la aku proceed aku punya. Mengikut nasihat bos, aku kena buat di mikrob dan dalam keadaan berdua (aku rasa bos pun fobia bimbang aku meletup untuk kali ke seterusnya)...masalah berbangkitnya di sini...partner aku di mikrob takkan buat proses kultur dalam masa terdekat (Aku nak sekarang)----> oleh itu "terpaksakah" aku menderhakai kata-kata bos dengan proceed lab di biomed saja? dan seorang diri? jenuh la aku nak tunggu partner aku free.




1 comment: