Tuesday, March 30, 2010

Korang ada berani?


Dari kecik aku kagum tengok pakcik kayuh beca

Bila besar remaja sikit aku kagum tengok abang-abang tukang sapu sampah yang tak malu nak buat kerja-kerja murni.

Sampai sekarang, bila aku tengok orang-orang muda buat kerja-kerja buruh...rasa kagum aku kepada mereka melebihi rasa kagum aku kepada mereka berjawatan doktor dan jurutera.

Tak ramai anak-anak muda yang berkorban demi kerja-kerja begini. Sebab itulah ramai saudara-saudara dari negara jiran datang ke mari untuk mengisi ruang kerja yang tidak mampu dijawat oleh orang-orang yang menjaga ego. Kalau yang ada ijazah pula, malu sebab tak ada standard.

Jadi anak muda kita yang kat pusat serenti tu...aku rasa kena ajar sikit mereka panjat KLCC ikut tingkap... biar rasa gayat sikit. Ajar sikit hidup susah.

Jadi, sapa-sapa yang berani buang sampah ikut tingkap kereta...insaf lah sikit bro...jangan josh sangat.

2 comments:

  1. akak.. asal lame tak update blog..? sha

    ReplyDelete
  2. aku sgt kagum pd cleaner toilet (khususnya) sbb aku sgt particular when it comes to the cleanliness of toilets. Psiko toilet aku ni~ haha.

    klu kete depan aku buang smph kuar-aku akan hon & bila lalu sblh aku buat signal "takde sivik ka? idiot~"

    ReplyDelete