Thursday, November 1, 2012

The-go-between cum matchmaker terjun

Ya! bagaimanakah cara saya menangani tekanan?(Selain berdoa dan bergantung harap di tikar sejadah)

Sesiapa yang berada di sekeliling saya akan melihat saya sentiasa OK. Walhal masalah saya bertimbun-timbun. Kalau boleh diolah menjadi jirim yang mempunyai jisim, hmm macam bukit gamaknya. Masalah saya bukan masalah orang muda-muda walaupun saya masih belia... ia merupakan masalah sulit, rumit, soal masa depan dan halangan-halangannya. Pendek kata, jika saya tidak mencari alternatif lain untuk hidup, saya lemas dan kemudian toing... MATI.

Ya! sekali lagi bagaimanakah saya menangani tekanan? (Sekali lagi, Selain berdoa dan bergantung harap di tikar sejadah)

Saya suka mencari aktiviti baru. Sewaktu adik bongsu saya mula-mula menjadi arwah (al-Fatihah), saya tiba-tiba suka bercucuk tanam dan melukis. Wah... sudah menjadi wanita ayu dengan meminati bunga. Lalu saya pun berkasih-kasihan lah dengan bunga. Pagi-pagi turun membilas embun dan bercakap-cakap dengan pokok bunga.

Jeng-jeng-jeng. Kali ini tekanan yang saya hadapi hingga memaksa saya menguruskan diri dan tiba-tiba....... secara otomatiknya saya terlibat dengan aktiviti baru. 

SEKALI LAGI JENG-JENG-JENG



Ya...hahah hehehe...tapi ini juga memerlukan usaha, doa dan tawakal... saya menjadi THE - GO - BETWEEN secara tidak sengaja kepada salah seorang kanak-kanan ribena di bilik ini. Sekali gus melupakan seketika rutin hidup harian yang akan berlangsung sehari-hari sehinggalah hari mati. Natijahnya...saya suke saya suke sayerrr sukerrrr...begitulah ejaan budak-budak zaman sekarang. 




Semoga perhubungan zalila enter (sekarang ni Zalila sent, lepas sent , sent- sms kepada prospek) berkekalan dengan pemuda hensem Padang Enggang, lagi baik hati InsyaAllah. 

Kepada rakan subahat saya Kak Siti Hajar. Thank you beri mac. 


 

No comments:

Post a Comment