Tuesday, November 27, 2012

Ini chapter berapa thesis demo? huhu



                                              foto: netcarboncorp.com

Dalam hujan renyai-renyai di luar bilik pelajar sarjana, timbul pula rasa nak menulis tajuk di atas. Dr. Naji Mahat ni kadang-kadang merupakan 'stimulator' kepada bahan-bahan tulisan tak berfaedah seperti ini. Wakaka.

Tesis ialah satu tulisan yang memerlukan semua bahagian otak untuk bekerja. Sereberum, serebelum, otak depan, otak kecik dekat pangkal tengkuk, semua nak kena jalan. Oleh sebab itu saya gemar menulis tesis ketika waktu-waktu terdesak seperti; u, bila nak hantar chapter... saya tunggu lama dah. (supervisor saya yang lembut tetapi menikam kalbu selalu berbicara begitu) atau ketika ia di ransang oleh ayat ; ini chapter berapa thesis demo? huhuhu.

 Jika saya menulis tesis, saya akan kemaruk makan. Jika saya makan, saya jadi gemuk...Jadi untuk mengelakkan jadi gemuk maka saya tidak menulis tesis secara melampau. huhuhu.

Ada ke patut.... 

Acara menulis blog hanya memerlukan secebis otak sahaja... manakala selebihnya perasaan dan perasan. Tidak perlu rasa lapar.

Pulakkk...

Dr. Naji Mahat hanya menggeleng-geleng kepala, tanda lemah semangat.

1 comment:

  1. Saya baru perasan post ni. Amboi! Saya dijadikan bahan ye! Huhu

    ReplyDelete