Monday, May 10, 2010

Sari berita penting

Lepas hantar satu manuskrip , semangat nak melawan cabaran-cabaran mastermind di USM ni meningkat dengan kadar serius.

Selama menjadi 'penulis' akademik, Bilik tidur kami dah jadi bilik studi aku. lintang pukang. Oleh kerana mata bos agak sensitif dengan kerja-kerja penyepahan bilik oleh seorang aku..jadi dia launch satu lagi bilik tidur di ruang tamu dinding kayu. Dia melantakkan aku buat kerja di ex-bilik tidur kami. Dia dengan senang on radio transistor hadiah dari ibu mentua beliau dan melayan hawa sejuk rumah kayu di waktu malam. Aku kalau tak ada bos, semangat low sikit. Jadi aim tak nak tidur malam sebab nak pulun manuskrip sampai pagi terbatal begitu saja. Dan dan pun pukul 12 saja.

Kerja-kerja pembasuhan kain dalam mesin pun aku rela bos yang buat. Sebab kalau aku buat, tak lulus qualiti control. Timing mesin tak cukup la, enjin mesin bunyi tak balance sebab baju overload dan sebagainya. Bukan sebab aku malas, tapi bos terlajak rajin.

Bos dah buat miss call, suruh turun bawah kat parking, hari ni nak balik awal.

syurga di bawah tapak kaki bos.

1 comment: