Sunday, May 23, 2010

oo Kak.

Banyak perkara-perkara mistik berlaku dalam 2 hari aku bercuti.. cuti hujung minggu daa.

Pada suatu malam dekat-dekat pukul 12 malam, hari jumaat kaa...kamis malam jumaat kaa... (tak ingat tarikh) ... kena giliran aku kunci pagar depan. Ozom dengan bos sekali dia menang da... main ayat madu pun tak makan. Ingat - ingat tahun ni tak sampai lima kali lagi aku bertugas kunci pintu pagar, lalu aku mengalah dalam pasrah.

Lalu selamba depan bonda yang sedang menjahit baju cucu, lalu menyarung selipar cina menuju ke pintu pagar buruk. Payah pulak nak kunci mangga ni... dalam terkial-kial mata tergerak memerhati pagar rumah tak berpenghuni di depan...tiba-tiba naik meremang bulu roma i. Teringatkan pula ada satu rumah yang lagi yang bakal nak roboh lagi dua tiga hari, pun tak ada penghuni. Banyak sangat rumah kosong kek kampung aku.

Lepas siap berkunci aku tak tunggu lama, 'hungga' tak cukup tanah. Belum cecah porch kedengaran suara halus kek belakang. " Ooo Kak..." huish suara macam familiar tapi tak ada makhluk macam orang. lagi laju aku lari.

Berdentum aku hantuk daun pintu. Sapa suruh tak mandi! kan dah kena tegur puaka.

1 comment:

  1. hahaha... dia nak ngorat tuhh...
    senyumlah sikit...
    senyum goda dehh.... :P

    ReplyDelete