Saturday, May 15, 2010

Main tenis

Musim panas ni best main tenis lepas isyak.
Tahun ni bertuah betul dapat buat serve dan sambut bola. Walaupun hanya dua kali menang.
Tak macam zaman anak dara, usahkan nak buat return... lambung bola pun naik tak naik.

Mula-mula bos tolong teman, tengok je. Aku agak dia pun ada angin sukan walaupun nampak tak berapa in dengan bodi.
Lepas tu kami tukar tempat. Dia masuk court.
Giler! Orang tak pernah main, tiba-tiba buleh jadi pro!
Aku mula bagi semangat. First round nampak macam bos jauh kena tinggal, tapi dia buleh kejar.

Aku dah berteriak... "Jangan kasik, jangan kasik mata..ikat terus, potong! potong...Wow, mana tau tektik main jaring ni!?" Kagum weh.

Banyak kali bos menang.

Tiba-tiba dia hand over game untuk aku. "Lepas ambik bola, terus masuk tengah. Jangan tunggu."

Aku apa lagi, semangat nih. Tengok jam pukul 11 pm lebih-lebih sikit. Tak apa, esok cuti.

3 game aku kalah....

Bos asyik gelakkan aku dengan ayat-ayat pekasam.

" Macamana ni?"

"Huh, lari macam hapa..."

"Itu pun xbuleh ..."

Aku jeling. Masam.

"SHUT UP UUUUUU!" @#@??!!XYZ**

oFF.

lampu bilik pun terpadam.

1 comment: