Wednesday, November 24, 2010

Komen menteri pasal chong wei kalah yang meng'angin'kan darah i

Kegagalan Chong Wei perlu dipandang serius

MENTERI Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek akan mengadakan perbincangan dengan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) mengenai program pembangunan dan latihan skuad badminton negara berikutan kekalahan Datuk Lee Chong Wei pada Sukan Asia di Guangzhou, China, semalam.

Katanya, kegagalan Chong Wei perlu diambil serius dan BAM perlu mencontohi pemimpin-pemimpin persatuan sukan lain yang datang menyaksikan perlawanan membabitkan pasukan negara dan memberi sokongan serta motivasi kepada atlet kebangsaan.

“Kita tidak mahu ranking sukan badminton kita jatuh pada kedudukan yang rendah,” katanya.

Barisan kepimpinan BAM perlu mencontohi Persekutuan Hoki Malaysia apabila pemimpin sukan hoki negara iaitu Sultan Perak Sultan Azlan Shah, Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah dan Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah hadir menyaksikan serta memberi semangat dan motivasi kepada pasukan hoki Malaysia di Sukan Asia.

Kehadiran mereka memberi impak yang besar kepada skuad kebangsaan sehingga pasukan kebangsaan memperoleh mata seri dengan Korea Selatan dan menewaskan pasukan China, seterusnya mara ke pusingan separuh akhir dalam acara hoki.

Ahmad Shabery mengulas kekalahan Chong Wei, pemain nombor satu dunia dan juara All-England kepada pemain tuan rumah Lin Dan pada perlawanan akhir acara badminton semalam sekali gus gagal mengakhiri kemarau 40 tahun pingat emas dalam acara perseorangan.

Beliau akan mendapatkan maklumat mengenai berapa ramai pemimpin, pengurus dan ahli jawatankuasa persatuan-persatuan sukan lain yang hadir di Sukan Asia dan apakah perkara yang dilakukan oleh mereka dalam memastikan skuad kebangsaan berjaya dalam acara sukan yang disertai di sana.

Ahmad Shabery yakin atlet Malaysia dapat menyumbang beberapa pingat emas lagi dalam acara-acara sukan yang lain sama seperti yang ditunjukkan atlet kebangsaan pada temasya Sukan Komanwel di New Delhi, India, bulan lepas. - Bernama


KENAPA I JADI ANGIN? SEBAB KENAPA HANYA CHONG WEI DI HIGHLIGHTKAN...AKU YAKIN CHONG WEI DAH CUKUP TERTEKAN DENGAN HARAPAN ORANG DALAM MASA BEBERAPA TAHUN NI... DALAM BERPULUH2 ORANG PEMAIN BADMINTON, WHY HAS TO BE THE ONLY HIM...YANG LAIN TU MAKAN KEJADAH APA? fOR HOW MANY YEARS HE MUST CARRY ON ALL THE RESPONSIBILITIES. hAFIZ TU JADI MODEL MAJALAH LAGI BAIK..BUAT MENYEMAK...

WE NEED TO REFORM OUR OLD AGE ; MISBUN, RASHID, RAHMAN, FOO KOK KEONG...THEY WORKED TOGETHER AS A TEAM LORRR NOT MISBUN ALONE...

No comments:

Post a Comment