Monday, October 1, 2012

Cerita - cerita basi



Beberapa minggu berulang alik dari Rantau Panjang - Kubang Kerian sudah mula berasa penat. Nasib baik kat opis ada cafe, kalau tak saya memang tak sempat nak makan nasik kat rumah.

Turun rumah berkejar-kejar dengan matahari, masing-masing nak cepat tunjuk muka... terpaksa angkut sheikh dan imam masuk kereta ketika mereka masih mamai.Kesian kan? Mira juga tak ketinggalan berpagi-pagian.

Sampai di rumah sehabis waktu pejabat selalunya beriringan dengan azan maghrib. Anak-anak kepenatan sepanjang perjalanan. Merengek-rengek minta dibelai

Malam pula saya menghabiskan sisa jam dengan melayan anak-anak sahaja. Sebagai seorang pelajar, saya langsung tidak dapat belajar di rumah. Jika punya masa sekalipun, itulah satu-satunya senggang waktu untuk mengumpulkan kembali kudrat tenaga.

Memikirkan betapa sibuknya hari-hari saya yang biasa ini, apatah lagi jika menyambung Phd. Apalah Phd bagi saya jika anak-anak terabai. Saya bukanlah seorang kaya untuk menggaji pembantu untuk mereka.




No comments:

Post a Comment