Thursday, June 2, 2011

Visi dan Misi (fuyyooo)

Mengikut perkembangan tren menulis terkini saya ada suatu visi untuk dijayakan dalam blog saya ini.

hehehe...

Oh, sebelum itu saya nak bercerita pasal melawat anak kembar mat zek/

Pada satu masa dahulu saya seorang perempuan yang ketiadaan deria perasaan ibu-ibu, bahasa genetiknya alel deria itu tersupressed. Oleh itu tiap kali kawan-kawan saya yang masih perawan ini shout out loud pasal baby dan kegilaan mereka pada baby, saya menjadi kagum yang melampau...tiap kali baby lalu mereka akan membeliakkan biji mata genre blink blink. contoh dialog: ooo comelnyeeeeeeeeeeee; macam kucennnnnnnnnnnnn la..cute nyeeeeeeeeeeeeee.. ; lambatnya kaknot nak datang rindu rasyadlaaaaaaaaaaaaaaaaa (nama tiada kaitan antara yang hidup dengan yang mati) dan berbagai contoh lagi. Padahal mereka pakwe pun tak ada walaupun semua lawa-lawa dan sopan-sopan, macamana perasaan ibu-ibu ini dijelmakan secara semula jadi?

Sayangnya, saya tidak begitu...kalau dengan kucing itu kes lain la bro.

Selepas ada budak kecik sorang di rumah, sedarlah saya... wohooo, saya pun ada perasaan ibu-ibu jugak. Perasaannya sama dengan perasaan menjaga kucing juga cuma lebih banyak lagi. Jadi bila melawat anak kembar mat zek, tiba-tiba saya menjadi terkinja-kinja tengok baby. Apa kejadahnya lah aku minindakkan tindakan reflek sampai tak ingat dunia, misteri alam kan? Comannyaaaaaaaaaaa budak kecik... anugerah terindah hidup ini.

Okay berbalik kepada Visi dan Misi... saya rasa visi saya seterusnya ialah menjadi wartawan untuk kampung saya dengan mengambil gambar dan aktiviti terkini penduduk kampung, demi menghargai warga jiran tetangga. Misi pertama saya ialah mengambil foto bengkel Lok, seorang mekanik cina yang hensem dan ada anak yang comel. Misi yang lebih mencabar lagi, saya nak ambik gambar Lok sekali dengan bini beliau. Hehehe... semoga saya berani. Saya sudah merangka jawapan jika Lok bertanya begini: Kenapa anda tiba-tiba saja berminat dengan saya serta kerjaya saya?

2 comments:

  1. betul tuh, kalau tak, blog hanya aan jadi blog, tanpa content yang manfaat. hidup kak zha yang keibu-ibuan.

    hahahaha...saya pun entah enapa suka sangat sekarang tengok baby baru lahir dan orang kawin. hehehehe

    ReplyDelete
  2. sy rase perasaan sy pd baby tersuppressed jgk la skrg kak za.. lebih excited tgk kucing drp baby.. ketiadaan adik sejak kecil mungkin penyebabnye.. tp x lame lagi insyaAllah akan dapat anak saudara pertama.. debaran terasa..erk~(^_^)~

    ReplyDelete