Friday, July 9, 2010

Dasar kelawar

Tak ada manusia dalam bilik postgrad pada petang ini.

Tabiat duduk dalam gelap automatik diaplikasikan, menghasilkan suasana sejuk dan tenang dan mengantuk. Lampu sengaja mati. Angin dari pendingin hawa, sepoi-sepoi angin lagaknya. Kacang rebus dah sejuk, ada dalam beg lusuh zaman sekolah menengah, yang dikitar semula.

Sisa-sisa kerja semalam masih wujud di tingkat atas. Mata sudah mengantuk.

Kabel telekom di kampung pun sudah lesap dikebas oleh malaun-mana-entah, menjadikan idup kurang ceria. Streamyx kondem serta merta. Nak harap Celcom dan Maxis, katanya rumah aku dalam gua...tak buleh pacang pencawang lebih. Kiri sawah kanan hutan. Nak folo ap, kena tekan seratus...tekan satu untuk khidmat teknikal... sehingga lah tekan 0 untuk bercakap dengan pegawai bertugas. Tak sempat tekan 0, kredit celcom tinggal 0.00 sen...lalu putus nyawa di situ.

Sehingga ke hari ni aku tak buat repot lagi. Sudah masuk 2 minggu.

Minggu lepas orang buang mayat tepi Esso...habis la ada hantu merewang kat situ, mentaliti budak-budak nipis iman. Tapi tengahari aku tengok Pekan Melor macam biasa. Tak ada apa-apa pun!

Sudah sebulan, makan tidak menentu, perut rasa sebu, nasi pun dah nampak macam lain....Baguslah, Dia bagi Cash On Delivery...nak sangat rasa diet.

Tut tut...big bos dah kol ajak makan. Kira date la...orang tak romantik macam aku tak susah mana... minum warung tepi jalan a.k.a kedai merpati pun aku join.






No comments:

Post a Comment