Wednesday, July 22, 2020

DIHC next roll



Part last sebelum jumpa Mr.right saya sekarang.

The real crush was here and it was really real.

Awal awal ok lah, seperti dirancang. Seminggu sekali, dua minggu sekali email dalam dua tiga baris. Kawan tu pula balas. Awal awal steady lama lama dah ada 'my dear' dalam baris ayat yang dibalasnya. Sebenarnya, kalau kita faham perangai gentleman di luar negara sana my dear tu biasa ja tapi kita ni lah yang terkena kejutan budaya. Terbuai buai dibuatnya. Dari situ kot terjatuh berlepuk kita kat Malaysia.

Seminggu dua minggu berutus surat bila berturutan dah jadi bulan, dari bulan dah jadi tahun. Tahun tu pulak bertahun tahun. Bhutan tu walau tak pernah sampai tapi sampai satu tahap dah boleh bayang budaya hidup, perayaan dan kegemaran orang orang kat sana.

Bhutan tu jauh dan negara yang bernama Bhutan masa tu jarang sangat orang nak kenal. Gigih google. Dari layan tak layan dah lain macam.

Sampai satu tahap kitorang discuss pasal agama, aktiviti harian, rutin hobi semua...

Kat sana masjid tak ada. Semua pengamal budha at that time .. sekarang tak pasti. Kalau nak pi mungkin kena bawak stok megi banyak2 dan cari la telur ayam ke ikan.

Bila kita bincang bincang soal way of life, dia ambik alcohol dan merokok juga. Suka memanah dan masuk tournament juga. Years passed, dia kata dah stop alcohol and smoking. I was happy.

Dah bertahun, perasaan dah ada ..dari sikit jadi banyak tapi relationship ni tak mungkin terjadi kalau bukan dengan izinNya.

So and so awal awal lagi dah janji sapa sapa yang kawin dulu, be honest and bagitau.

Well pada tahun bersejarah saya dan Mr. Right itu... it happened that saya yang being honest dan bagitau my crush dulu .

(Crush ke bila dua dua dah develop perasaan antara satu sama lain).

Sakit tuh di sini nak melepaskan dan hal hal perasaan ni bukan boleh setel dalam sehari dua atau sebulan dua. Padan muka kita.

Satu saya percaya, setiap berlaku pasti ada hikmahnya. Everything happens by reasons.


Dia dah berubah ke arah yang lebih baik walau tak honest dengan saya macam yang dalam kontrak... at least dah jadi sami. Sami terus. Tak kawin mamat tu. I am sorry sebab tak dapat betul2 guide ke arah jalan yang betul2 benar. You think that the road you taken was the right one ... it seems beautiful and harmony, yes but it is not. The door of heaven is on the other pathway.

Last dia kerja di
Rabsel tours and Trek
Thimpu
Bhutan

Sekarang is no where to be seen. Sami yang betul2 sami meditation dari mana ke negara mana wallahu a'lam.

Habis sini lah ceritanya. Ada banyak kenangan dan cerita ...

Saya tutup kisah ini dan buka buku bersama my MR Right next part.










No comments:

Post a Comment