Wednesday, January 9, 2013

Kadang-kadang saya juga ingin...

Kadang-kadang saya juga ingin menangis. Bila saya berdoa disetiap hamparan sejadah supaya diperluaskan peluang, diberi kekuatan, dan dipimpin kemas oleh Tuhan, lantas DIA memakbulkan doa saya dengan kasih sayang, saya pula menerima pemberian itu dengan sepenuh kesyukuran. Tiba-tiba pemberian Tuhan itu digetus getus hina oleh orang yang tidak pernah ingin memahami, yang saya tidak boleh tidak perlu berjumpa dengannya hampir setiap hari. Aduhai mulut hamba Allah itu.


2 comments:

  1. sikap 'ada aku kesah'
    ada membantu.. sebab hamba ALLAH tu menyerabutkan ke hati dan fikiran je..

    ...^^....

    ReplyDelete
  2. sgt memahami.. tape kak.. yg penting amek itu sbg pengajaran..
    - org tu mungkin sengsara dlm hatinye dan die mungkin cemburu dgn hidup akak.. kesian die kak..
    - jadikan jiwe kite makin besar dgn tgk ape yg berlaku scr helicopter view.. nah kite mungkin lebih dekat dgn Allah skrg.. mungkin boleh mendoakan die utk dpt hidayah.. spy xsakitkan hati org lain lagi..

    hehe

    ReplyDelete