Tuesday, December 22, 2009

Semalam di Pizza Hut

Semalam aku lunching dengan sobat-sobat lama. Wow aku sangat menghayati saat itu (walaupun sekejap sebab lepas tu aku dengar talk dan berdiskusi dengan bos genre serius). Cerita apa yang aku kisahkan dengan sobat-sobat pada masa itu tidaklah aku nak panjang lebarkan sangat.

Apa yang ingin aku lempiaskan di sini ialah ceritera bermula selepas kereta kawan disaman MPKB. Aku gabra tak hingat bila nampak pakcik baju biru tu letak saman dekat cermin (sebab aku la yang menghasut kawan tu tak payah letak syiling). Dari meja makan Pizza hut aku terjah pakcik tu merayu supaya dikasihanilah hambaNya ini. Apa yang buat aku tersentuh hati ialah jawapan pakcik tu; "Pakcik minta maaf la dik, sebab benda ni otomatik dah tak boleh kansel, IKHLAS pakcik cakap..kalau dulu masa zaman-zaman billing dulu boleh lah ejas....bla-bla-bla. Hari ni adik pamer je kompun ni di cermin, tak payah bayar dah untuk sehari."

Sungguh berhemah dan menyentuh hati. alangkah jika semua pekerja MPKB seperti pakcik ini...Sehingga masa ini sekejap-sekejap aku terfikir pasal hemah pakcik tu. So, masa kami drive pergi balik ke pejabat MPKB (nak bayar saman dulu2) aku perhati pakcik2 baju biru... tiba-tiba aku terpandang sorang pekerja MPKB baju seragam biru ala-ala polis, berhentikan kenderaan dia dan memerhati/menolong 2 orang pekerja am angkut plywood ke dalam van (Van park di bahu jalan dan agak mengganggu)...wah...terkaget aku seketika...

wah... aman sentosa negeriku...


No comments:

Post a Comment